Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapeutická práce v náročných životních situacích
VÍCHOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá tématem dětí prožívající zátěžové rodinné situace. Jsou zde pojmenovány nejčastější problematické události, jako je rozvod, zanedbávání, psychické a fyzické týrání, které mohou zapříčinit traumatizující zážitky dítěte. Trauma je popsáno jako častý důsledek zátěžových situací. Je zde zmíněn jeho vznik, znaky, symptomy a posttraumatická stresová porucha. Obsahem jsou možnosti arteterapeutické práce s dětmi postiženými syndromem CAN a popis jejich projevů ve výtvarné tvorbě. Součástí jsou zkušenosti z praxe v krizovém centru, kde probíhala arteterapeutická práce s dětmi. Cíl práce se zaměřuje na možné projevy traumatických událostí ve výtvarném vyjádření dětí. V souvislosti se sledováním tohoto cíle jsou uvedeny dvě případové studie, popis tvorby a úvahy nad ní. V závěrečné kapitole je věnována pozornost interpretaci různých obrázků dětí z centra s cílem hledání projevů zátěžových situací v jejich tvorbě. Tyto projevy jsou pak blíže specifikovány v kontextu úvah nad dítětem.
Za pět dvanáct
Skružná, Pavlína ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; CIHLÁŘ, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce je prací absolventky oboru herectví a zabývá se osobní zkušeností s fungováním v konkrétní skupině. Je rozdělena na tři části. První část je věnována oboru sociální psychologie a osvětluje, jak je skupina a její fungování vnímáno v rámci tohoto oboru. V druhé části autorka aplikuje tato fakta na konkrétní skupinu, a to na své spolužáky oboru herectví na Katedře alternativního a loutkového divadla. Poslední, třetí část je věnována psychologickému dotazníku jednotlivých členů skupiny a lidí z nejbližšího okolí skupiny. Tato práce s názvem Za pět dvanáct nemá vědecké ambice, je spíše vhledem do jedné konkrétní skupiny herců a osobní reflexí autorky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.